Monday, December 30, 2013

:: PENYERI HIDUP..HILANG SEGALA KEGUSARAN ::


Salam Isnin yang indah permai... 

Cuti sekolah semakin hampir ke penghujungnya.. Terasa seperti mahu je bercuti panjang lagi. Tapi apakan daya, tugas hakiki sedang menanti.. bagaimana agaknya perjalanan 2014? Semoga Allah s.w.t permudahkan segalanya. Sambil menyiapkan sebahagian Rancangan Pengajaran Tahunan 2014...sempat juga mengulor dengan facebook, blog, online bisnes dan macam-macam lagilah. 

Tahun 2013 boleh saya rumuskan secara mudahnya, penuh dengan dugaan dan ujian dariNya. Namun, tidak pula saya mengeluh kecewa dengan apa yang diberi. Ujian dan dugaan membuatkan saya menjadi seorang yang semakin tabah (sebelum ni pun dah tabah orangnya..) bertambah sabar dan bermotivasi. Mengeluh memang saya tidak nafikan kerana saya juga manusia biasa.. apa saja terjadi kepadaNya saya serahkan.. mudah-mudahan 2014 yang x berapa hari lagi ini, berjalan lebih lancar..penuh dengan rahmatNya. 

Tahun 2013 juga..saya memanjat kesyukuran kepada yang Esa...memberi saya sorang lagi penyeri hidup yang saya rasa sudah lengkap dan tersangat bersykur dengan pemberianNya. Walaupun ujian datang bertimpa-timpa, kehadiran cahayamata ke-3 saya tidak menjejaskan apa-apa malah saya semakin seronok dan bersemangat menempuhi kehidupan yang saya ada sekarang. Allah maha mengetahui apa yang diatur untuk diri hambaNya yang kerdil ini..

Dengan 3 askar yang saya ada sekarang...hidup semakin 'spinning around..turn upside-down' orang putih kata...kadang-kadang jadi tarzan saya dibuatnya..hehehe 

                                           Adam                         Zaraa                       Aisya

Melihat anak-anak membesar depan mata...seronoknya Tuhan saje yang tahu. Walaupun penat melayan kerenah mereka..sebenarnya mereka lah penawar hati di saat saya melalui masa-masa yang sukar.. Lihat wajah mereka yang jernih ni..senyum sorang2 saya dibuatnya...belum lagi dengan kelatah mereka yang sehari-hari buat saya ketawa. Adam, 4 tahun dah boleh harap sikit-sikit walaupun asyik kena marah dengan saya...biasa lah anak sulung... Ya Allah Ya Tuhanku.. peliharalah anak-anakku dengan akhlak terpuji dan rahmati lah mereka apa adanya... 

Kebahagiaan ini saya cuba kongsikan dengan mak Ida (pengasuh anak-anak) yang begitu baik menjaga mereka dan menyayangi mereka... Mudah-mudahan..dilimpahi rezekia dan kurniaan yang tidak terhingga buat Kak Ida... Terima kasih menjaga buah hati saya ini...

* Sayang anak-anak ibu.. :)





0 comments:

Post a Comment

SwEet nALia © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute