Tuesday, March 24, 2009

:: went to Taman Tamadun Islam ::

sangat seronok apabila dapat balik kampung..lebih-lebih lagi kalau dah lama sangat x balik.sampaikan aku rasa cuti sekolah terlalu singkat..ikut hati nak je cuti lagi..dapat hirup udara segar dengan hembusan angin pantai..issskkkk siot aje! hahaha.. family aku semuanya gembira dengan berita yang aku sekarang tengah mengandung..especially anak sedara aku yang bijak bercakap sorang ni..iffah.balik aje kampung, akak aku mesti tanya...apa program? so, aku ajak pergi taman tamadun Islam sbb walaupun aku orang terengganu, aku x pernah sampai kat situ. jadinya...aku, suami dan family akak pergi meronda-ronda ke situ. mak aku x ikut sebab ada usrah kat surau..hmm. puas hati jugak la dapat meronda. disebabkan aku kemalasan nak berjalan..jadi kami naik train yang disediakan dari satu tempat ke satu tempat. bayaran masuk free sbb manager kat dalam tu kawan abang aku....hahaha jeles je orang lain tgk time kat kaunter bayaran. kami diberi passport sorang satu (macam passport real)..tujuannya konon2 macam travel luar negara la...hahaha.

apa yang best kat Taman Tamadun Islam?
  • bayaran xde mahal sgt..affordable
  • lepas bayar dapat passport..nggeeeeee
  • bayaran termasuk kupon makan...makanan banyak pilihan dan sedap..tu penting!
  • dapat tgk replika masjid terbaik di dunia..nnt dinyatakan di dalam passport,bleh refer
  • boleh masuk dalam replika masjid dan disediakan tayangan video di dalamnya..best!
  • boleh main game screen-touch dalam bilik pameran (dalam masjid)
  • disediakan train bagi yang malas jalan kaki sebab tempatnya luas..
  • disediakan juga golf cart/buggy untuk disewa (family)..lupa plak bayaran berapa
  • dah abis jalan-jalan, passport akan dicop..konon dah abis travel la..haha
dah pergi sana, x sah la kalau x ambil gambar...so here are the pictures

0 comments:

Post a Comment

SwEet nALia © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute