Saturday, September 19, 2009

:: Menjelang Syawal ::

hari ni..19.09.09..
Aku kat rumah sambil melayari internet, marking kertas trial sejarah budak2 and kemas rumah juga (nak raya jugak..alang-alang balik raya ke-3)..mana la tau budak2 datang nanti..hahaha.Jam 5 nanti suami balik dan kami nak menuju ke rumah abah (bapa mentua aku) kat Plentong untuk berhari raya pertama di sana.Mungkin ada rasa kelainan sedikit la sebab ni lah kali pertama aku berhari raya kat sini..rindu kampung la plak.Apapun, aku sabar menunggu untuk balik kampung...duit raya, kuih raya, baju raya and semuanya dah siap packing.Aku agak kepenatan sekarang sebab mengemas sakan tadi.Seronok rasa dapat tengok rumah kemas dan bersih...nak tunggu hari kerja, memang tak mampu nak mengemas sebersih sekarang ni...hmm tambah plak ke'sarat'an aku sekarang.

Esok..aku ingat nak buat ketupat palas je sebab serunding daging dah ada..imported from Terengganu. Ahaaaa....tak boleh ketinggalan,nasi himpit and kuah kacang and kek coklat moist.. ni lah menu aku paling suka time-time raya..kuih and biskut raya aku layan jugak! Nampak macam rajin sangat aku nak buat semua tu esok..tengok lah kalau aku tak penat..hehe. Rasanya malam ni mesti anong bawa aku pergi pasar borong Pandan..katanya "jom..kita tengok suasana malam raya kat situ"..aku rasa mesti ramai orang..jangan aku ter'beranak' kat situ dah la..

So, ni je la entri yang aku boleh pikir nak taip..tgk la apa jadi malam ni untuk dijadikan bahan entri seterusnya...

2 comments:

puanrazma said...

wahhh..time raya pun masih komited ngn kerja2 sekolah
mmg cemerlang anak2 murid cm gini

~nALia~ said...

hehe..kerja tertangguh sebenarnya tu.kalau x dah bleh rileks time2 nak raya :)

Post a Comment

SwEet nALia © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute