Sunday, February 22, 2009

:: Very Funny but I'm Fine With It ::

Sebenarnya, hal ini dah lama sgt dah berlalu. cuma ianya mengingatkan aku kembali kepada kata-kata seorang sahabat aku iaitu saudari Rosnani Saiki...my tesl coursemate. dia pernah cakap dengan aku yang rupa aku ni macam artis antarabangsa..bila aku dengar nak tersembur nasi yang aku tengah kunyah. kalau aku x silap, time tu nija and lea pon ada. both of them pon sama meng'iya'kan statement nani..aku pon tatau nak cakap apa sbb never cross my mind about that. aku senyum aje la..btw, artis yang dimaksudkan adalah Alicia keys..hahaha. Time aku bagitahu husband (that time still friend) dia slalu aje ejek aku..panggil aku alicia..hampehhh!

Yesterday...
aku ikut suami pergi memancing kat satu tempat yang baru dibuka...ntah nama apa aku lupa.yg aku ingat cuma nama lokasi iaitu di Kongkong ...Jay Bee..kelakar kan? aku orang pertama nak ketawa dengar nama tempat camtu...macam kingkong je. so, tengah-tengah memancing..ada dua orang budak pompuan kat cafe tu datang kat aku and cakap ngan aku.. " akak...muka akak macam yang dalam citer kisah kaisara la " aku pon agak2 blur jugak la..sbb aku x tau citer apa yang dimaksudkan dua orang budak td... aku pon balas balik " hah...citer pe tu? " "ala..apa ek nama dia..hah! sari yanti! " Huyooo...cantik benor la aku kalau muka macam sari yanti..aku terbahak ketawa tp aku ucap jugak la terima kasih..ngeeeee...

Today...
aku sambung balik kelas makeup kat Juwein...so many customers yang datang.as usual keje aku kena la tunggu sebelum start kelas dan as usual jugak..sambil2 tunggu, juwein suruh la aku buat rutin2 sebelum kelas..iaitu basuh span. lepas je basuh span..aku duduk la kat depan tempat juwein slalu jahit labuci..then ada la sorang customer duk sebelah aku and menyapa aku...

"adik keje sini ke? x pernah nampak "
ergGghhh... "xde la kak..saya belajar makeup ngan juwein "
" oOoo... adik tinggal kat mana? "
" saya stay gelang patah... "
" belaja makeup nak buat bisnes ke saje2? "
" takde la saje je..kalau ada peluang bleh jugak wat bisnes..hehe "
" xpe la..adik pon mcm catriona ross dah kak tgk..ada lesung pipit tu..kalau wat bisnes senang la cari customer "
" erk... hahahahha "

Hahaha...konklusinya, aku rasa nak ketawa! aku x rasa langsung muka macam artis..sbb kalau aku rasa aku ni mcm artis..dah lama dah aku x jadi cikgu..huhuhu.walau apapun, aku gembira juga la sbb kiranya ini satu complement from someone who sees me in different views. tQ to them ...

2 comments:

Naddy said...

huhuuh...waa mmg glemer la ko ek..hahaha aku harap ade lah org tegur muka aku mcm angelian jolie..huhhuhu weh ko blaja makeup ke weh???bestnye..ajau aku weh!!!huuu

~nALia~ said...

yer..aku tgh blaja makeup la ni..x abis lg.. beh siot blaja..haha.nnt aku dah mahir aku ajor ler..

Post a Comment

SwEet nALia © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute